Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
А Н А Л І З
розгляду звернень громадян, що надійшли
до Красноградського районного суду
Харківської області
за 2020 рік
Право громадянина на звернення закріплене в ст. 40 Конституції України, Законі України «Про звернення громадян», Указі Президента України від 07.02.2008 р. № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348, Законі України «Про статус народного депутата України», Законі України «Про статус депутатів місцевих рад», в частині розгляду депутатських звернень і запитів, Законі України від 23.12.1997 року «Про уповноваженого Верховною Радою України з прав людини», Європейській конвенції по правах людини.
Право громадян звертатися особисто, а також направляти індивідуальні або колективні звернення є одним з важливих засобів прояву суспільно-політичної активності громадян, зацікавленості у суспільних справах, захисті власних прав, можливості поліпшувати роботу органів державної влади та ін. нормативно-правовими актами.
Основними завданнями у роботі зі зверненнями громадян в суді є недопущення надання неоднозначних відповідей, безпідставної передачі розгляду звернень іншим установам, формального розгляду пропозицій, заяв і скарг громадян.
Красноградський районний суд постійно працює над посиленням гласності та прозорості в своїй діяльності, підвищенням рівня правової освіти серед населення з питань звернень громадян, вчасним виявленням найбільш гострих суспільно значущих проблем, які породжують звернення громадян і потребують негайного вирішення.
В Красноградському районному суді пріоритетними шляхами профілактики надходження скарг є: обговорення на оперативних нарадах стану організації роботи зі зверненнями громадян; розміщено для огляду та використання необхідні для громадян довідкові матеріали, що знаходяться у приміщенні суду та на офіційному сайті суду (зразки заяв, розрахункові рахунки по сплаті судового збору, штрафів, графіки роботи суду та прийому громадян, правила поведінки в приміщенні суду та ін ).
Забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, порушених у них проблем, оперативне їх вирішення, реалізація законних прав та інтересів громадян постійно знаходиться під контролем голови суду та керівника апарату, а основна робота щодо ведення діловодства із зверненнями громадян покладена, згідно з наказом суду, на працівника апарату суду.
Протягом першого півріччя 2020 року до Красноградського районного суду Харківської області звернення громадян не надходили.
З метою покращення організації роботи суду із зверненнями громадян з працівниками апарату суду проводяться систематичні навчання по вивченню Інструкції з діловодства, Закону України «Про звернення громадян», діючого законодавства, обговорюються інші заходи, які потрібні для правильного та своєчасного розгляду звернень.
На нарадах з працівниками апарату суду обговорюються питання щодо етики поведінки працівників суду, заходи, які створюють можливість запобігати виникненню ситуацій, що породжують негативні звернення чи скарги громадян. А наявність на офіційному веб-сайті суду повної та достовірної інформації про розгляд справ та порядок організації роботи суду забезпечує доступ громадян до публічної інформації та підвищує рівень правового інформування населення.
Красноградським районним судом Харківської області і надалі будуть створюватись всі необхідні умови для реалізації громадянами своїх прав на звернення.
В.о. голови Красноградського
районного суду В.О. Дудченко
Виконавець:
Консультант суду Андрусенко Ю.М.
(тел. (057) 44 7-20-63)